Parkovací dům na Šumavské zatím roste do hloubky

Víc než šest set parkovacích míst uvnitř i venku včetně dvou desítek nabíjecích stanic pro elektromobily – to přinese vybudování parkovacího domu na Šumavské. Nyní dělníci pracují na jeho základech.

Pět metrů hluboká, 65 na 40 metrů velká díra v zemi, kterou vidí lidé mezi Šumavskou a Veveří na místě někdejšího rozbitého parkoviště, dá základ novému čtyřpatrovému domu. Zčásti nabídne kancelářské prostory, přestěhuje se do něj například pracoviště zabývající se parkovacími oprávněními (dosud sídlící na Zvonařce). Mezi veřejností je ale očekáván hlavně jako park and ride. Vyřeší se tak nedostatek parkovacích míst v okolí zvláště pro řidiče přijíždějící od Svitav po Hradecké, kterým dovolí pohodlně přestoupit z individuální na hromadnou dopravu díky dostupným zastávkám na Veveří i na Kounicově. 

Lidé by areál mohli začít využívat zhruba v polovině příštího roku. Uvnitř parkovacího domu bude stání pro víc než čtyři sta aut. Přes čtyřicet míst na střeše bude určeno pro vozidla na LPG/CNG. Dalších zhruba dvě stě stání poskytne venkovní plocha, která bude fungovat v režimu rezidentního parkování, zóny B (tedy regulace 24 hodin ve všední dny, první hodina zdarma, každá další za 30 Kč). Celkem se v projektu počítá s 623 parkovacími stáními. V místě zaparkují a dobijí energii i vlastníci elektromobilů. Součástí projektu je i trafostanice, která dovolí případné navyšování počtu dobíjecích stanic. Asfaltovou plochu doplní i tráva a stromy, v jednom rohu také menší fontána, což bude mít příznivý vliv na okolní mikroklima.

Na projektu spolupracuje město se svou společností BKOM. Celkové náklady dosahují bezmála 300 milionů korun.

Zdroj: MMB

 

redaktor

9643

reklama

Nejnovější články

V uplynulém roce se na brněnském trhu prodalo nejméně novostaveb za poslední dekádu jeho sledování. Celkem 535 bytů v hodnotě 3,6 miliardy korun. Ceny přesto v průběhu roku neklesly a drží se na úrovni 130 000 Kč za metr čtvereční podlahové plochy. Prodejci hlásí oživení trhu, které nastalo v druhé polovině roku. V novém roce odborníci očekávají zlevnění úvěrů, růst poptávky i mírný růst cen, a to jak u starších, tak nových bytů. Údaje vyplývají z pravidelné analýzy brněnského trhu novostaveb, kterou připravuje společnost IMPERA styl.

Zásadní proměna čeká druhé nejvytíženější nádraží v Brně. Železniční stanice Královo Pole projde masivní rekonstrukcí, která přinese komfortnější cestování díky nové hale i přestavěnému kolejišti. Všechna nástupiště budou bezbariérová a nynější podchod se prodlouží až na ulici Myslínovu. Hotovo má být zhruba za dva roky.

Vysoké letní teploty a nutnost drahé klimatizace jsou velkým ekonomickým výdajem na provoz budov. U starších staveb, které jsou energeticky náročnější, se tyto výdaje ještě znásobují. Stále více se tedy prosazují chytré a zároveň zelené budovy. Tomuto trendu pomáhá i tlak na udržitelnost. V mnoha zemích a regionech včetně ČR vstupují na scénu přísnější environmentální a energetické předpisy a regulace. Jedná se například o směrnici CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), která bude standardizovat reporting udržitelnosti.

Po více než deseti letech posun v projektu Čtvrť pod Hády, luxusní byty pod Kraví Horou v hodnotě několika desítek milionů korun nebo osmadvacet nových budov v rozvojovém území takzvaného Jižního centra. Brněnský realitní trh čekají velké novinky. V bytové otázce chce navíc rozvést se soukromými investory dialog i město.

reklama